Wychodząc naprzeciw potrzebom rodzin naszych pacjentów w zakresie uzyskania informacji o stanie zdrowia ich bliskich, wypracowaliśmy system, który ma ułatwić i usprawnić kontakt między rodziną pacjenta a szpitalem.

 

Od poniedziałku 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia, będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich informacji:

drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

• telefonicznie pod specjalnym numer telefonu 48 361 38 99.

 

Powyższe formy kontaktu będą dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 13.00.

 

Osoby kontaktujące się ze szpitalem przejdą weryfikację pod kontem potwierdzenia upoważnienia do uzyskania informacji. W tym celu niezbędne będzie podanie swoich danych osobowych, danych pacjenta, nazwy oddziału oraz numeru telefonu osoby upoważnionej.

 

Na podstawie tych informacji lekarze będą oddzwaniać do osób upoważnionych i udzielać odpowiedzi na zadane pytania, następnego dnia po otrzymaniu zgłoszenia. O częstotliwości powiadamiania osób upoważnionych będzie decydować lekarz.


Uzyskanie informacji o stanie zdrowia przez osobę nieupoważnioną w dokumentacji medycznej, możliwe będzie po otrzymaniu przez pracownika szpitala zgody danego pacjenta.

 

W sytuacji, kiedy stan zdrowia pacjenta uniemożliwia mu upoważnienie osoby do uzyskania informacji, zgodnie z art. 31 ust. 6 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli pacjent jest nieprzytomny, lekarz udziela informacji osobie bliskiej. Definicja takiej osoby wynika wprost z przepisów prawa. Osobą bliską będzie przykładowo: przedstawiciel ustawowy, małżonek, dzieci, rodzice, osoby pozostające we wspólnym pożyciu. Osoba ta powinna skontaktować się ze szpitalem za pośrednictwem nowego systemu informacyjnego dla rodzin, udowodnić, że jest bliskim i wyrazić chęć uzyskania informacji o stanie zdrowia pacjenta.

 

Apelujemy do Państwa o nienadużywanie tej nowej ścieżki. Pamiętajmy, że głównym zadaniem naszych lekarzy jest leczenie pacjentów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość – dołożymy wszelkich starań, by ten system zadziałał i służył Państwu jak najlepiej.