Z wielką radością informujemy Państwa, że nasz szpital został jednym z laureatów I edycji konkursu "Dziecięcy Szpital Przyszłości" zorganizowanym przez Fundację K.I.D.S. z Warszawy. Jesteśmy zwycięzcą kategorii "Nowoczesna Organizacja" i tym samym znaleźliśmy się w gronie szpitali, dla których zdrowie i życie małego pacjenta łączy się z innowacyjnymi technologiami, nowoczesnymi rozwiązaniami dla większego komfortu i skuteczności leczenia.
Nagrodę na uroczystej gali 2 października odebrał Łukasz Skrzeczyński, wiceprezes Zarządu Szpitala. To niezwykle wyróżnienie jest uwieńczeniem pracy personelu Oddziału Chirurgii Dziecięcej na czele z kierownikiem oddziału, dr. n. med. Rafałem Ryśkiewiczem i poradni chirurgii dziecięcej, które wprowadziło wiele udogodnień i rozwiązań, by jak najlepiej usprawnić proces leczenia i kontroli małych pacjentów.
Na czym polega nowoczesna organizacja w Oddziale Chirurgii Dziecięcej i poradni chirurgii dziecięcej?
- Wizyty w Poradni Chirurgii Dziecięcej umawiane są telefonicznie przez rejestratorki na konkretną godzinę – rozładowało to tłok i zwiększyło bezpieczeństwo w dobie pandemii.
- Przed gabinetem, aby umilić oczekiwanie i zredukować stres, jest telewizor z bajkami, zabawki, maty do zabawy i raczkowania dla najmłodszych, a piętro wyżej - przewijalnia i pokój dla matek karmiących.
- Poradnia działa również w godzinach popołudniowych, aby jak najwięcej dzieci mogło otrzymać pomoc.
- Sprawniejsza organizacja zabiegów planowych pacjentów bez konieczności wtórnych wizyt w szpitalu.
- Pacjent zgłasza się do Poradni 2-4 dni przed planowanym zabiegiem już bez rejestracji i zbędnych formalności, ponieważ sekretarka wcześniej wypełnia niezbędne skierowania i umawia wizytę. Następuje ostateczna kwalifikacja chirurgiczna i anestezjologiczna, pobierane są konieczne badania laboratoryjne i wymazy. Jest więc czas na dodatkowe konsultacje, powtórzenie badań czy wyznaczenie kolejnego pacjenta na miejsce zdyskwalifikowanego.
- Opiekun otrzymuje wydrukowane indywidualnie zgody na zabieg i znieczulenie, które ma czas spokojnie przejrzeć w domu, przeanalizować, zebrać pytania i świadomie podpisać w dniu przyjęcia. Wszystkie zgody opracowano wspólnie z prawnikiem Szpitala.
- Komplet aktualnych badań i konsultacji pozwala na przyjęcie pacjenta w dniu zabiegu rano, skraca pobyt i koszty leczenia, minimalizuje kontakt oraz redukuje ryzyko, że zabieg się nie odbędzie. W dobie pandemii podnosi bezpieczeństwo – pacjenci do planowych zabiegów są „ujemni” wirusologicznie i przebywają w innych salach niż pacjenci oczekujący dopiero na wynik, przyjęci w trybie pilnym.
- Pacjenci po operacjach rozpoczynają rehabilitację już w Oddziale pod okiem doświadczonych rehabilitantów. W chwili opuszczenia Oddziału są zaopatrywani w niezbędne środki ortopedyczne.
- Zarząd Szpitala zapewnił także indywidualną umowę na transport medyczny najbardziej chorych dzieci, które wymagają leczenia w ośrodkach wyższego stopnia, a które muszą być tam przetransportowane w asyście lekarza.
- Nowoczesna organizacja to także działania odciążające personel lekarski i pielęgniarski od czynności niemedycznych oraz zapewnienie odpowiednich warunków pracy i odpoczynku.
- System monitoringu dla zapewnienia większego bezpieczeństwa dzieciom, chroniący zarówno przed ucieczką z oddziału, jak i przed osobami postronnymi z zewnątrz. Opiekun dziecka przy przyjęciu otrzymuje indywidualną kartę magnetyczną, która umożliwia wejście / wyjście z Oddziału. Przy stale zamkniętych drzwiach zamontowano kamerę, a ciągle obecni w szpitalu ochroniarze, dostępni pod wewnętrznym numerem alarmowym, dodatkowo podnoszą poziom bezpieczeństwa. Pielęgniarki mają więcej czasu dla chorych od kiedy nie muszą także pełnić funkcji stróża przy drzwiach wejściowych.
- W Szpitalu funkcjonuje poczta pneumatyczna – próbki materiałów mogą być swobodnie przesyłane pomiędzy każdą komórką. Wyniki badań radiologicznych, laboratoryjnych, mikrobiologicznych czy histopatologicznych są dostępne w systemie informatycznym Szpitala. Lekarz ma wgląd zarówno w aktualne, jak i wcześniej wykonane wyniki badań, konsultacji i porad świadczonych w którejkolwiek Poradni lub Oddziale Szpitala.